Frågor om

Frågor och svar

Genom hårt arbete, generösa gåvor och ett starkt engagemang i bygden invigdes bygdegården 1935 och blev snabbt en central mötesplats. Under åren har byggnaden genomgått både renoveringar och moderniseringar för att möta tidens krav, och trots prövningar som pandemin har bygdegården fortsatt att vara en levande och viktig del av lokalsamhället.

Lokalen

  • Lokalen är utifrån brandsäkerhet godkänd för 110 personer. I stora salen kan man duka bekvämt för 90 sittande personer. I den lilla salen som vi kallar cafédelen finns det plats för 30 sittande personer.

  • Både ja och nej. Det finns fiber inkopplat i lokalen. Föreningen har dock inte tecknat något bredbandsabonnemang. Det går att teckna ett eget abonnemang för den dagen/dagarna man behöver det. För mer information om hur man går tillväga för detta kontakta Jonas Rydén på telefon 0739-238718.

    Det flesta operatörer har god teckning i lokalen så det brukar räcka att koppla upp sig mot sitt eget mobila abonnemang.

  • Om lokalen är ledig dagen innan får man använda lokalen dagen före uthyrningstillfället utan kostnad. Det kan man dock få besked om tidigast någon/några dagar innan hyrestillfället. Vill man vara säker på att använda lokalen dagen innan får man boka den till en kostnad av 500 kr för en vardag och 1000 kr för en lördag.

  • Ja vid enskilda hyrestillfällen får man det. Vid allmänna sammankomster får hunden stanna hemma eller vänta utanför

  • Ja det gör det. Den går att koppla in till en dator eller telefon.

  • Ja det finns en projektor. Den förvaras hos uthyraren och om man säger till så får man med sig den i samband med att man hämtar nyckeln.

  • Ja det gör det. Det finns två mikrofoner, en trådlös handhållen och en trådlös mygga.
    Det finns också en hörselslinga i lokalen.

  • Hemma hos uthyraren som bor på samma väg som bygdegården, Gurentorp 252. Kör 500m förbi bygdegården, efter en raksträcka ligger ett vitt hur på vänster sida. I trädgården finns massa pallkragar och en studsmatta. Du gör upp med uthyraren när nyckeln ska hämtas.

  • Nej det får man inte. Undantag kan göras vid enstaka tillfällen och då måste föreningen skicka in ansökan om tillfällig övernattning till Räddningstjänsten. Ansökan ska skickas in senast 7 dagar innan uthyrningstillfället. Läs mer om tillfällig övernattning här!

  • Det går bra att i samband med hyestillfället ställa upp husvagnar eller husbilar på parkeringen.

  • Ja det kan man få om man säger till innan hyrestillfället

  • Ja, det material som ska användas för städning finns att tillgå. Det finns dock inga sopsäckar.

  • Nej, det kan man inte. Vi är en ideell förening och ingen i styrelsen har utrymme att utföra den typ av tjänst. Just eftersom vi är en ideell förening är det extra viktigt hur du städar eftersom vi inte har någon anställd som regelbundet städar. Så som du lämnar den blir så som nästa hyresgäst får ta emot den.

    Här kan du boka plats på FAQ!
    Eventet startar den kl